Zenuwachtig!

24 maart 2010 - Enschede, Nederland

Hey hey,

over een paar uur vertrek ik al! Zaterdag had ik een afscheidsfeest, wat ontzettend leuk was (Bedankt iedereen die gekomen is!) en gisteravond nog met Bart, Daan, Branko, Nienke, Alexander, Brandon, Chris en Lourens gezellig bij een kampvuurtje gezeten op het veld bij ons achter.

Ook ben ik nog naar mijn opa en oma geweest vorige week maandag en dinsdag, en heb ik Saskia en Ebbing (oom en tante) even heel kort in Groningen bezocht om toch even zo veel mogelijk afscheid te nemen van wat familie en het was een mooi excuus om ze weer eens te zien. Verder ben ik de afgelopen 2,5 week sinds mijn laatste bericht echt ontzettend druk bezig geweest met de laatste voorbereidingen, van het openen van een extra rekening tot het aanschaffen van contactlenzen. Ik geloof dat ik nu wel zo'n beetje klaar ben, de tas is ingepakt en staat beneden en zometeen nog even deze pc waar ik nu op typ naar Chris brengen zodat hij 'm lekker van mij kan overnemen :)

Tot zo ver een (ontzettend beknopte) samenvatting van de laatste weken. Nu komt het er zo dus echt op aan, ik ga weg! Ondanks dat ik van iedereen nu zo'n beetje afscheid heb genomen kan ik niet echt beseffen hoe lang ik nu weg ga. Ik dacht wel af en toe dingen als 'goh, dit is de laatste keer dat ik in mijn eigen bed slaap voor een hele lange tijd', maar het wil nog niet echt doordringen. Maar misschien dat ik na een maandje al wel terug kom omdat ik er helemaal niets aan vond en me zwak ziek en misselijk voel van al die gekke mensen en het vreemde eten ;)

En zenuwachtig dat ik ben! Ik vraag me echt heel erg af hoe het nu zou zijn zo helemaal alleen in een land waar ik nog nooit geweest, compleet op jezelf aangewezen. Het lijkt me aan de ene kant echt geweldig hoor, maar aan de andere kant zal het zo ontzettend wennen zijn. Geen vrienden om even een biertje mee te drinken of om aan het einde van de dag even weer te lullen over de gekke dingen die we gedaan/gezien hebben. En al ga ik er heus wel vanuit dat ik af en toe leuke mensen ontmoet, er zullen vast wel periodes zijn dat ik toch helemaal alleen ben, wat soms fijn zal zijn maar net zo vaak ook niet. Voor nu me maar even bezig houden met de laatste praktische zaken en dan gewoon die figuurlijke grote stap nemen het vliegtuig in!

En wellicht dat ik vanavond alweer wat nieuws schrijf vanuit Stockholm! Ik zag overigens dat het daar vandaag wel 4 graden wordt dus mijn timing is echt perfect nu het hier voor het eerst van het jaar 20 graden gaat worden... Aan de andere kant, als ik over een paar maanden in Zuid-Oost Azië zit zal ik waarschijnlijk wensen dat het 4 graden was!

De laatste groeten uit Nederland,

Jochem

1. Nienke:
    :D ik ben benieuwd ^^
    net even de foto's van gisteravond bekeken, zal zo een paar foto's op die ruimte zetten :)
    k verwacht wel foto's uit stockholm :D lijkt me echt een gave stad <3
  2. Daan:
    Foto's! : )
    heb je ook op facebook nu : )
  3. Ome Marco:
    Hey kerel
    ik wens je heel veel plezier en een hele goeie tijd

groeten Marco
  4. Heather:
    25 maart 2010
    Ik had graag willen zeggen dat Enschede een stuk stiller is nu zonder jou, maar helaas zit ik er ook niet ;)

Ik zal is een steekproef opnemen als ik er weer met pasen ben.
    Is het stiller nu Jochem weg is?
    a) Echt wel! Eigenlijk is geen kut gepingel van die gitaar!
    b) Ik heb geen idee, hij maakt altijd zoveel lawaai dat ik het inmiddels verdrongen ben
    c) In elk geval een stuk minder fietsen in de gang!
    d) Erg stil, maar ik mis die gezelligheid!
    e) Oh, was ie weg dan?
    f) Boehoeeeeee