Ko Tao

6 juli 2011 - Perth, Australië

G'day blokes & sheila's!

Weer even een bericht van down under. En dus weer een voortzetting van de geschiedenisles, het trappen door Thailand. Maar dan dit keer vooral over het duiken in Thailand. Net van de nachtferry op Ko Tao aangekomen, herinnert u het nog? Goed, dan ga ik nu gewoon verder waar ik gebleven was.

Het was nog steeds donker en verlaten op de straten van het dorpje waar we aangkomen waren. Met het groepje dat we gevormd hadden gingen we een aantal hotels af, maar de meeste waren gesloten of te duur. Het stelletje dat al eerder op het eiland geweest was wist nog een leuk resort waar ze de vorige keer verbleven. We vonden een tuk-tuk meneer (om de een of andere reden kun je die altijd vinden, ongeacht het tijdstip) en die bracht ons (fiets achterop) naar het Seashell resort. De receptie was gesloten dus wachtten we op het strand terwijl langzaam de zon opkwam. Een andere jongen voegde zich bij onze groep, Ian, een Amerikaanse jongen, die ook net aangekomen was. Toen de zon eindelijk duidelijk boven de horizon was, informeerden we bij de receptie naar de overnachtings mogelijkheden.

Om een reden die ik me niet meer herinner, wellicht omdat het te duur was of omdat we ook nog een andere plek wilden bekijken, vertrokken we (behalve Ian, die al zeker wist dat hij hier zijn duikcursus wilde doen) naar een ander deel van het eiland (zo'n 15 minuten fietsen verder) en daar kreeg ik dan mijn eigen bungalow aan het strand voor zo'n 10 euro. Na een welverdiende paar uur slaap ging ik dan bij het Seashell resort informeren naar de duikcursus, aangezien het me minder aansprak bij het verblijf waar ik nu verbleef en de Seashell blijkbaar aangeraden werd door de twee die er eerder verbleven. Overnachten was daar gratis wanneer ik een duikcursus zou doen en Ian en ik zouden de enige cursisten zijn, dus ik was snel verkocht! Uitgecheckt bij de ene plaats, ingecheckt bij Seashell (hutje in de jungle, met terras en warm water, wauw!) en dezelfde dag begonnen we cursus! Het was echt een fantastische week, het duiken was fenomenaal, Ian, de instructrice en ik konden het erg goed vinden met elkaar en de cursus zelf was een eitje. Verder nog elke nacht uitgaan, ook met de anderen die ik op de boot ontmoette en natuurlijk andere duikers. Heerlijke afwisseling van het fietsen!

Na een week was de cursus voorbij, Ian vertrok van het eiland omdat hij niet veel tijd had en zelf had ik ook wel weer zin om verder te trekken. Tas op de fiets, fiets op de boot en terug in Chumpon. Een nachtje bij hetzelfde hotel als eerst verbleven en de volgende morgen weer op de fiets, tijd om verder te trappen!

~

Het volgende bericht verchijnt weer binnenkort, promise!