Nog 2,5 week te gaan...

8 maart 2010 - Enschede, Nederland

Hoi allemaal,

dit is 'm dan, de weblog die ik bij zal gaan houden tijdens mijn reis. Ik weet nog niet of ik er vaak iets neer zal zetten, maar het lijkt me een stuk handiger dan iedereen constant 'lastig te vallen' met e-mails of me helemaal blauw te betalen aan telefoongesprekken/sms'jes! Nu kan iedereen makkelijk wanneer ze maar willen even kijken waar ik ben of wat ik de laatste tijd gedaan heb.

Over mijn reis:

Eigenlijk speelde ik al heel lang met het idee een keer te gaan backpacken, maar het leek me toch iets te eng zo helemaal alleen, te duur en het zou te veel tijd kosten. En wat als ik het nou niet eens leuk vond? Toen ik begin 2009 eigenlijk al wist dat ik niet verder zou gaan met mijn studie, kwam het idee voor het eerst serieus in me op om te gaan reizen. Ik wist en weet nu nog steeds niet wat ik nu wel wil gaan studeren, en ik had nu wel het geld (na lang sparen) en de tijd. Na in totaal 4,5 week rondreizen in de zomer, wist ik het zeker: hier lust ik wel meer van!

In augustus begon ik serieus met plannen. Het was niet makkelijk, vooral omdat ik nog geen idee had van het wat, waar en hoe lang. Hoe langer ik aan het plannen was, hoe groter mijn reis werd. Ik wilde niet op vakantie, ik wilde echt een once-in-a-lifetime experience! Een retourtje Australië via een reisbureau dat alles voor je regelt leek me heel leuk, maar daarvan weet ik dat ik het wel kan en dat het allemaal goed gaat. Ik wilde meer een uitdaging, iets waarvan ik niet 100% zeker wist of ik het kan en of het allemaal goed zou gaan.  Alleen op die manier hoop ik echt mijn eigen grenzen te ontdekken en verleggen.

Dus uiteindelijk is het neergekomen op wat ik inderdaad met recht iets mag noemen wat je maar eens in je leven zult doen: een reis om de wereld! Tijdens mijn reis zal ik in een jaar tijd de volgende landen bezoeken: Zweden (4 dagen Stockholm), China, Vietnam, Cambodja, Thailand, Maleisië, Fiji, Australië, Nieuw-Zeeland, Peru, Bolivia en Brazilië. Een flinke lijst, en ik neem er dan ook goed de tijd voor. Ik kan mijn route altijd aanassen mocht ik daar een reden voor hebben, dus de lijst is onder voorbehoud, al zal er globaal niet veel veranderen denk ik.

Woensdag 24 maart om 15:40 vertrekt mijn vliegtuig uit Eindhoven richting Stockholm en ik heb er ongelofelijk veel zin in!

Jochem.

1. Bart:
    8 maart 2010
    Wat een spannend avontuur ga je tegemoet Jochem! Met al die totaal verschillende landen denk ik wel dat je heel wat gaat beleven en misschien niet eens weet wat je overkomt of dat je misschien wel zal worden geinspireerd door al die verschillende culturen! Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar jou reis avonturen!!
    Bart
  2. Renate:
    10 maart 2010
    Kan niet wachten op je Weblog over een paar weken te lezen! Veel foto's posten he! x
  3. Daan:
    11 maart 2010
    Veel plezier rugzakkerjochem :D
  4. Pim:
    11 maart 2010
    Ik ben benieuwd wat we hier allemaal te lezen zullen krijgen ;) Ik ga het iig in de gasten houden! Reis ik wel mee via Google Earth. :P Heel veel plezier alvast!
  5. opa en oma:
    16 maart 2010
    Wat zijn we vreselijk trots op je. kunnen niet wachten op je eerste berichten.
    Heel veel geluk en plezier in deze enige onderneming.
    Dikke kussen Opa en Oma
  6. Nienke:
    20 maart 2010
    heey ^^
    vanavond is het grote feest ;)
    ga je ook nog een link plaatsen naar de plek waar we je mp3'tjes mogen neergooien? :D
    ik heb je blog gebookmarkt, dus ik blijf wel op de hoogte ;)
  7. Brandon ziel:
    22 maart 2010