China!

29 maart 2010 - Beijing, China

Hoi allemaal,

na een gigantisch lange reis die voor mijn gevoel echt eeuwig duurde (gisterochtend om kwart voor 5 opgestaan en sinds die tijd onderweg) ben ik dan eindelijk in Beijing, na 2 vluchten, weet-ik-veel-hoeveel paspoortcontroles en eindeloos wachten op het vliegveld in helsinki gisteren (2 uur vertraging bovenop een wachttijd van 5 uur, maar wel gratis voucher voor eten/drinken ontvangen).

De eerste paar uur dat ik hier was heb ik dan ook even geslapen, maar ik voel me nog steeds helemaal kapot. Het zal vast ook wel te maken hebben met de totale overrompeling van dit alles. Het is allemaal zo anders, zo gek maar daarom ook wel ontzettend gaaf! Ik heb even over het Tiananmen plein gelopen en langs de Verboden Stad, het is echt net alsof ik droom! Zometeen even wat eten zoeken wat vast niet moeilijk zal zijn en dan maar eens goed slapen om morgen hopelijk weer een stuk frisser te zijn.

De groeten,

1. Daan:
    29 maart 2010
    Super, blij dat je veilig aangekomen bent
  2. Marion:
    29 maart 2010
    Gaaf! Wat leuk om op de hoogte te blijven van je wel en wee; als je (logeer)adressen nodig hebt in Australië, Thailand en/of Brazilië, laat maar weten; probeer ik via mijn eigen netwerkje wat voor je op te snorren ;)
  3. Brandon ziel:
    Hey jochem,

goed om te lezen dat je in ieder geval heel aangekomen bent!
    have fun over there!
    (super natural was gaaf ;) )
  4. Pim:
    29 maart 2010
    He Jochem! Het moet vast erg gaaf zijn om daar op het Tiananmen plein rond te lopen! Het zal er allemaal wel heel mooi uitzien!

Van de week heb ik op de website One Million Giraffes (een project van een leeftijdsgenoot uit Noorwegen met als doel 1.000.000 unieke hand getekende giraffen te verzamelen binnen anderhalf jaar) de volgende giraffe ge-upload:

...Beijing is trouwens goed voor 44 ge-uploade giraffen :P
  5. Ray:
    Yoo

Super dat je je blog zo goed bijhoudt! Echt leuk om te lezen. I wonder wat voor exotische hapjes je daar allemaal kunt eten hahaha

groetjes
  6. Wander:
    Hey,

goed dat je heel bent aangekomen, word het lange plannen en wachten eindelijk beloond! ik ben al 36 uur non stop met huiswerk bezig, als ik dat van jou lees heb ik zin om alles te kappen en ook maar te boeken!!!

Nog veel plezier daar!

tjoow
  7. opa en oma:
    Lieve Jochem,
    Wat fijn om de start van je reis gelijk al te volgen. Heerlijk dat we er een beetje van mee mogen genieten.
    Ben benieuwd welk weer je nu zult hebben. Is het nu regenseizoen?
    Kijken met plezier naar je vervolg verhalen. Dikke kus en veel liefs Opa en oma
  8. peter:
    30 maart 2010
    En wij maar zaterdag wachten waar je bleef.En dan zit al in Beijing. Maak er wat moois van en we zullen je allemaal blijven volgen.
  9. Bart:
    31 maart 2010
    Wat leuk zeg Jochem is in Beijing!!
    Kan me goed voorstellen dat het net is of je droomt daar helemaal in een nieuwe wereld! Ben je trouwens groot daar:P?
  10. Yonina Mark & Branko:
    1 april 2010
    heeey Jochem.

Heb je al veel rijst gegeten?
    das weer een keer wat anders dan pasta he!

heel veel plezier met alles wat je gaat zien en doen.
    hopelijk komen er nog veel mooie foto's en verhalen!

ruik je later,

't Sander 13
  11. Heather:
    1 april 2010
    Leuk om weer te horen!

Mijn moeder belt elke keer om te vragen of je al wat nieuws hebt, want zelf kijken is natuurlijk te veel moeite ;)

Laat even weten of hoe het chineze eten is!!
    X
  12. Arthur:
    3 april 2010
    Ni hao

Echt super vet man! Een beetje in China wezen. Ik moet nog 3 maanden wachten voordat ik in het vliegtuig kan stappen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar!

Zai jian
  13. Daan:
    4 april 2010
    insecten zijn vies. je hebt ze niet opgegeten toch? D:

leuke foto's verder!
  14. tijl:
    4 april 2010
    Mooie foto's, Hoe smaakte die insecten? vermaak je je nog een beetje? Ik ben benieuwd naar een nieuw verhaal van je,

Veel plezier daar nog

tijl
  15. Rozemarijn:
    5 april 2010
    Lekker die beestjes aan een satestokje? En who's that girl?
    XX