Een blog update! Echt waar!

21 maart 2011 - Perth, Australië

G'day mates!

Huh? Een update van mijn blog? Waarschijnlijk dachten jullie allemaal dat ik er definitief mee gestopt was. Zelf was ik er ook een beetje klaar mee. Maar ik heb toch ook de behoefte om, nu ik alles nog herinner, zoveel mogelijk op te schrijven en te delen. Ik ga vanaf nu gewoon af en toe een klein berichtje plaatsen in plaats van lappen tekst. Jammer dan dat ik niet snel weer bij het heden ben maar het is beter dan niets en wellicht ook wat makkelijker voor de lezers. Ook zal ik af en toe eens wat opschrijven over waar ik op dit moment mee bezig ben of misschien kleine anekdotes. De stijl van mijn blog zal dus een beetje veranderen, hopelijk op een manier dat ik mezelf er wat makkelijker toe breng om wat te schrijven!

Inmiddels Azie achter me gelaten zoals de meesten wellicht wel weten en ik zit nu in het hete Australie! Het is zomer in Perth en da's te merken ook; temperaturen zakken niet onder de 30 graden en ik heb in de bijna drie maanden wel 3 regenbuien gezien. Echt, het heeft al twee maanden niet geregend! Meer over Perth later, het enige wat ik nu kan zeggen is dat ik hier werk gevonden heb en even een tijdje het reizen laat voor wat het is om weer wat geld te sparen om, uhh, straks weer verder mee te kunnen reizen natuurlijk! Betekent ook dat ik nu met goed geweten rustig mijn blog kan updaten, Perth kan wachten om verkend te worden en eerlijk gezegd is hier niet zo heel veel te zien.

Ik was gebleven bij Thailand, so let's start at the beginning! Nu alweer zo'n 5 maanden geleden (1 oktober zegt mijn camera) was ik laat die avond na een treinrit vol met vertragingen met mijn fiets in Petchaburi, een middelgrote stad zo'n 100 km ten zuiden van Bangkok, aangekomen. Hotel gezocht en naar bed. De volgende dag was ik aanvankelijk van plan te gaan fietsen, maar ik besloot een dagje te blijven om wat van de stad te zien vanwege de hitte die dag (gaf me ook mooi de gelegenheid mijn blog weer eens te updaten!). Een dag vol apen, tempels en lekker Thai eten later vertrok ik dan de volgende ochtend met als bestemming Hua Hin.

Helaas werkte het weer niet echt mee, waar de dag ervoor het veels te heet was om fatsoenlijk te kunnen fietsen, begon het een uur na vertrek te hozen. En het hield niet op, zoals meestal het geval is. Ik passeerde ook nog Cha Am die dag, waar ik mijn lunch had. Klinkt bekend? Inderdaad, beide plaatsjes ben ik eerder geweest met Kim, maar het weer was stukken beter twee maanden eerder! Aan het eind van de dag was alles, maar dan ook echt alles in mijn bagage doorweekt (later vond ik een grote plastic zak die ik vanaf dat moment gebruikte als regenhoes). Zelfs mijn paspoort was nat! Ik legde alles uit in mijn kamer en hoopte dat het zou drogen. Zelf had ik na al die regen behoefte aan een vette hap dus ging ik lekker naar een pizzeria, bestelde een flinke pizza en bracht de rest van de tijd door met het lezen van een spannend boek.

En dat is 't voor vandaag. Hopelijk zijn jullie nog geinteresseerd. Binnenkort schrijf ik meer. Echt waar!

See ya later!

Jochem